FeministPartiet

 

Denne lappen ble hengt opp på skolen min… Bildet ble litt lite, men det står bl. a. følgende:

“Hvis FP kommer til makten skjer dette: menn= jøder, feminister=nazister”

“Liker du Damer og Homoer med Iskalde hjerter, og kan rive av deg ballene. Stem FP”

“Kvinner med makt er som en pistol mot hue! Vi håper den ikke går av, men vi ønsker den gjorde det!”

“Hater MENN”

Ja… For det er jo det feminisme handler om. Veit ikke helt hva jeg skal si til sånt. Det er jo selvfølgelig gjort for å provosere, men likevel handler det om vrangforestillinger om hva feminisme er. Det ser ut til at vi fortsatt har en stor oppgave når det gjelder å forklare hva vår feminisme går ut på…

About minafb

Jeg heter Mina, kjem fra Lillehammer og bruker tida mi på å kjempe for sosialisme og feminisme.
This entry was posted in Feminisme, Meg og min hverdag, Politikk. Bookmark the permalink.

24 Responses to FeministPartiet

  1. Jeg mente å ha røska den ned jeg?
    Men det er jo veldig modent da, vedkommende kan vente seg å bli døpt av aksjonssjefen.

  2. Tromp says:

    Er dette seriøst??

  3. Mina says:

    Arnfinn:
    Denna tok jeg og Inger Elise oss av… Vedkommende går i SAØ klassa mi.

    Tromp:
    Tror ikke han som hang det opp var seriøs nei, men det er nok dette han meiner om feminisme…

  4. SimenJW says:

    Alle slike useriøse utspill grunner tildels i egentlige meninger. Men somoftest, (og jeg tror det også gjelder her), så bunner uspillet i ren uvitenhet.

  5. Nubbe says:

    Feminisme handler selvsagt om å heve kvinnen og senke mannen. Det ligger i navnet.

  6. Anders says:

    Lattelig… Det fins nok av folk som ikke har skjønt det

  7. Poenget er at jeg mener å ha revet ned en liknende en. Men utrolig nok er det folk på skolen som mener slik. Fristende å sette slike på terrorlista mi! 😉

  8. Mina says:

    Simen:
    Enig med deg. Jeg er bare redd for hva slags egentlige meininger som ligger bak dette…

    Nubbe:
    Feminisme handler om at man er like mye verdt og ikke skal diskrimineres på grunnlag av kjønn. Og om frihet.
    Det heter feminisme fordi det i utgangspunktet innebar å kjempe for kvinners rettigheter. Dette var naturlig i og med at kvinner ble undertrykt på mange områder. Noe som fortsatt er et problem.

    Anders:
    Så sant, så sant.

    Arnfinn:
    Det er jo ikke umulig at han hang opp flere…

  9. Nubbe says:

    Hvis det hadde handlet om å være like mye verdt så hadde man ikke kaldt det FEMInisme.

    Get with the times. Kall det noe annet, eller aksepter at dere står for noe som jobber for kvinners rettigheter, og ikke mannens.

    Menn undertrykkes også på mange områder.

  10. Hanne says:

    denne ble skrevet av Kim, i klassa mi.. han skrev den til meg, i utgangspunktet, men fordi jeg ikke ville ha den valgte han å kopiere den opp for så å henge den opp rundt omkring i Lillehammer. tragisk… det henger ute flere, ja…

  11. jak says:

    oi serriøst, ikke på terror lista a?

  12. Martin says:

    Herregud han prøver bare å være litt morsom!
    Ikke ta alt for seriøst!

  13. Mordi says:

    LOOOOOL Go Kiiiim!!:D

  14. KIM( han som hang opp detta drite) says:

    NOOOOBS!!!!
    hjelp teng om jeg blir satt på terrorlista på lillehammer da:P
    LOL

  15. Ta det med ro, Kim…
    Vi gidder ikke sette opp amøber på lista, de plassene tilfaller noen som vi har lyst til å bølle litt med.
    Du derimot, er ikke verdig. Folk med en iq på ditt nivå, kvalifiserer heller til en kjip plass på private lister… Og tro meg, det er VERRE! Da vil alle kjipe ting som involverer første- eller andreklassinger i russeknuter kunne bli utøvd på deg…

    Men siden du vedgår at det var noe drit, så skal du slippe unna denne gangen. 😛

    Men noobs? Det er vel heller du som er en noob, ettersom du har så god peiling på feminisme?

  16. KIm(han som satte opp drite) says:

    LOL!!

  17. KIm(han som satte opp drite) says:

    det er noe som heter egne meninger!!!
    SÅ DRA TE HÆLVETE!!!

  18. Vetle Øyri says:

    Hei Mina!
    Flotte meninger du har!
    Ikke bry deg om amøbene, stå på for feminismen 😉

  19. Hans Kristian Nyseth 2B says:

    Hva faen? For en tragisk diskusjon…
    Men dere får stå på med det politiske bullshite deres. Og Arnfinn, ikke noe poeng å si til folk at de er amøber når det ikke virker som du eiier IQ sjøl _- hvis du virkelig tror at noen er redd for den laterlige russelista de tror jeg du må sjekke igjen….

    men ha det fint i den politiske verden tapere

    kos og klemz

  20. Må si at det alltid er like gøy å se hvor gira folk blir hver gang temaet russeliste bringes opp. Det er ymta frempå at det er på spøk tidligere i kommentarlista her, en spøk som faktisk ikke er uvanlig fra avgangselever. Selvfølgelig er det moro å spille videre på det da.

    Russeliste er latterlig ja, men det er enda mer latterlig for oss som blir russ med folk som girer seg opp over erting om at folk kan bli satt på den.

    Jeg erkjenner at sarkastiske spøker kan være vanskelige å ta, men jeg har faktisk hørt flere som har skjønt at vi har snakka om en sarkastisk spøk her. Det er leit at ikke alle har gjort det.

    Vi har det fint i den politiske verden vi, åpenbart så fint at du også vil ta en titt innom fra tid til annen. Vi setter pris på besøk! 😀

    Men en ting skal du ha for HK, du viser at det er samsvar mellom hva du sier og hva du faktisk gjør. Det er ikke hver dag en møter på. Du beviser ved å bruke fullt navn (forutsetter at det er ditt) at du ikke frykter lista. Props for det.

    Btw; Sist gang jeg tok en troverdig IQ-test, ble resultatet 121, med andre ord godt over snittet.
    Det kan ha en sammenheng med at humoren ligger over ditt nivå! 😉

    Tok du den sarkastiske humoren NÅ? 😛

  21. Floorfilla says:

    Feministparti?
    Det bør vi ikke trenge : http://img186.imageshack.us/img186/7130/t061do5.jpg

  22. Mina says:

    Floorfilla:
    Det skremmer meg at slike bilder finnes i år 2006…

  23. Kim ANDRE SKARTLIEN says:

    Arnfinn.. NERD!!!

Leave a Reply

